בשנים האחרונות, עם פתיחת השמיים בין ישראל לאיחוד האמירויות, מתאפשר לישראלים לטוס דרך דובאי למגוון יעדים במזרח הרחוק. האפשרות לעצור בדובאי ולקחת טיסת המשך בנפרד ליעדכם (במיוחד לתאילנד הפופולרית) פותחת תרחישים שונים לחסכון ועלויות.

טיסות זולות
במדריך זה נבחן לעומק את כל האפשרויות: אנחנו, צוות המומחים של להיות בדובאי, ננתח מחירי טיסות לאורך חודשי השנה (עונות שיא ושפל) והשפעת החגים, נשווה בין טיסות סדירות מלאות לעומת לואו-קוסט, נראה כמה אפשר לחסוך בקניית כרטיסים נפרדים לעומת כרטיס משולב, נכיר לכם חברות תעופה מובילות (כמו Emirates, FlyDubai, Etihad, Qatar Airways, Turkish Airlines ואחרות), ונבדוק איך לנצל עצירת ביניים בדובאי לגיחה קצרה בעיר. לבסוף, נציג טיפים ועצות ממקור ראשון לחיסכון ולהימנעות ממלכודות תיירים, ולסיכום – מהו המסלול המשתלם ביותר מישראל לתאילנד וליעדים נוספים במזרח.

עלויות הטיסה לאורך השנה – שיא, שפל והחגים
מחירי הטיסות משתנים מאוד לפי עונה: בעונות השיא – חודשי הקיץ (יולי-אוגוסט) והחגים היהודיים (בעיקר חגי תשרי בסתיו ופסח באביב) – המחירים מזנקים. למשל, כרטיס הלוך-חזור ישיר לתאילנד עם אל על בעונת שיא יכול להגיע לכ-1,000-1,500 דולר לאדם (≈3,500-5,200 ש"ח). נתוני שוק מראים שבתקופת קיץ או חגים, טיסה ישירה לבנגקוק עולה בערך 2,500-3,500 ש"ח, לעומת 1,800-2,500 ש"ח בלבד בעונה רגילה. גם טיסות עם עצירת ביניים מתייקרות בשיא – מטווח של ~1,500-2,200 ש"ח עולות לכ-2,000-3,000 ש"ח בתקופות אלה. מנגד, בעונות השפל (לדוגמה נובמבר, לאחר חגי תשרי) מחירי הטיסות צונחים. לפי נתוני צוות דובאי החודש הזול ביותר בשנה לטוס מתל אביב לתאילנד הוא נובמבר. בחודשי מעבר כמו נובמבר-דצמבר אפשר למצוא טיסות קונקשן לבנגקוק אפילו בסביבות $600-700, ובתקופות רגועות במיוחד אף פחות. למעשה, נמצא שהחל מחודש מאי ועד תחילת הקיץ המחירים נוחים, בעוד שיא המחירים מתרחש סביב חגי ניסן (פסח באפריל) וחודשי הקיץ.

השפעת החגים: ישראלים רבים מנצלים חופשות חגים לנסיעות, מה שמשפיע ישירות על הביקוש והמחיר. בתקופות חגי תשרי (ספטמבר-אוקטובר) ופסח (מרץ-אפריל), הביקוש לטיסות לתאילנד מזנק, ולכן המחירים גבוהים במיוחד. לעומת זאת, בשבועות שאחרי החגים יש לרוב צניחה בביקוש – הזדמנות טובה למצוא דילים. גם בחורף (ינואר-פברואר) אין חגים גדולים בישראל, ולמעט חג המולד הנוצרי בסוף דצמבר, המחירים בתקופה זו יכולים להיות נוחים מאוד. טיפ: אם זמנכם גמיש, שקלו לטוס דווקא בעונות הביניים – למשל נובמבר, תחילת דצמבר, או אחרי פסח – אז סביר יותר שתמצאו כרטיס בטווח הנמוך (אפילו $700-900 לטיסה ישירה, ופחות מזה לטיסת קונקשן).

טיסות סדירות מול טיסות לואו-קוסט – מי יותר משתלמת?
הבדלי השירות והמחיר: חברות "סדירות" (מסחריות) כגון Emirates, Turkish או אל על מציעות טיסות מלאות שירות – מטוסים גדולים, ארוחה, בידור ומזוודה – ולרוב גם לוחות זמנים נוחים. לעומתן, חברות לואו-קוסט (כמו FlyDubai, Wizz Air, Air Arabia) מציעות כרטיס בסיס זול יותר אך ללא שירותים נלווים. למשל, כרטיס לואו-קוסט לבנגקוק עשוי לעלות רק 1,200-2,000 ש"ח הלוך-ושוב, אבל זה מחיר בסיס ללא מזוודה, מושב או ארוחה. אם תוסיפו מזוודה והטבות, הפער לעומת חברה סדירה מצטמצם. מצד שני, בטיסת סדירה הטיפול במזוודה כלול והנוחות גבוהה יותר, ולכן רבים מעדיפים אותה – במיוחד בנסיעות ארוכות למזרח.

משך הטיסה ונתיבי הקונקשן: לעיתים, טיסות קונקשן עם לואו-קוסט יכולות לקחת יותר זמן בשל זמני המתנה ארוכים. אך אחד היתרונות הגדולים בלטוס דרך המפרץ (דובאי/אבו דאבי) הוא קיצור זמן הטיסה הכללי: מסלול הטיסה עובר בקו כמעט ישר מישראל למזרח. לדוגמה, טיסה מת"א לדובאי (כ-3 שעות) + מדובאי לבנגקוק (כ-6.5 שעות) = ~10 שעות נטו באוויר, לא רחוק מזמן טיסה ישירה, ולעיתים אף מהיר יותר מטיסה דרך אירופה. הדבר נכון במיוחד בטיסות דרך מדינות המפרץ שהן "על הדרך" הגיאוגרפית למזרח. בעבר נאלצו ישראלים לעקוף דרך טורקיה או ירדן כדי לטוס עם Emirates/Etihad, אבל כיום הטיסות ישירות למפרץ מקצרות זמנים משמעותית.

מתי לואו-קוסט עדיף? אם התקציב מוגבל ואתם גמישים בתנאים – לואו-קוסט יכול לחסוך הרבה. לדוגמה, חברת FlyDubai מציעה לעיתים קרובות מחירים נמוכים מת"א לדובאי, מה שיכול לשמש כקטע ראשון זול. וויזאייר מפעילה קו לאבו דאבי, ומתכננת להפוך את אבו דאבי למרכז שיחבר בין ת"א ליעדים בהודו ובמזרח – דבר שעשוי לאפשר טיסות לואו-קוסט זולות מאוד מישראל למזרח (אפילו דיברו על טיסת לואו-קוסט להודו!). אולם, זכרו שטיסות לואו-קוסט טסות לעיתים לטרמינלים משניים (למשל, טיסות FlyDubai לדובאי עשויות לנחות בטרמינל 2 הישן, בלי חיבור ישיר לרכבת), ותצטרכו לדאוג בעצמכם להעברת המזוודות אם משלבים חברות שונות. מי שמוכן להתפשר על הנוחות, לטוס עם תיק גב בלבד ולרכוש שירותים לפי צורך – יוכל לנצל את מודל הלואו-קוסט לחיסכון ניכר.

כרטיס משולב לעומת כרטיסים נפרדים – פוטנציאל החיסכון והסיכון
כרטיס משולב (דרך אחת או יותר תחת הזמנה אחת) מעניק שקט נפשי: חברת התעופה דואגת להעברת המזוודות בין הטיסות, ויש הגנה במקרה איחור – אם הקונקשן מתפספס, החברה תסדר טיסה חלופית. לעומת זאת, רכישת כרטיסים נפרדים (למשל, קניית כרטיס נפרד לתל אביב-דובאי, ואז כרטיס נוסף מדובאי לתאילנד) יכולה לחסוך כסף אך דורשת תכנון וזהירות. לפי מומחי תעופה, תכנון כזה דורש מרווח ביטחון גדול בין הטיסות, כי אם הראשונה תאחר ותפספסו את השנייה – אין הגנה. המשמעות היא אולי לבלות יום שלם בדובאי בין הטיסות, או אפילו ללון לילה – אבל במקביל ניתן לנצל זאת לטיול קצר (עוד על כך בהמשך).

עד כמה גדול החיסכון הפוטנציאלי? פעמים רבות הוא משמעותי: "ניתן לחסוך לעיתים כמה מאות דולרים לכרטיס בבחירת טיסת קונקשן", מציין ניתוח שוק. עבור משפחה, ההפרש מצטבר לאלפי שקלים. למשל, בפסגת עונת הקיץ כרטיס ישיר עם אל על לתאילנד עלול לעלות ~ $1,400, בעוד קומבינציה יצירתית של טיסה ליוון ומשם המשך עם Emirates עלתה בערך $900 – הפרש של $500 לאדם. עבור משפחה של 5 נפשות זה חיסכון של כ-2,500 דולר (כ-8,500 ש"ח). גם מחוץ לעונה, מטיילים אחרי צבא למשל לעיתים טסים ליעד אחר במזרח בזול ואז "קופצים" לתאילנד עם לואו-קוסט – למשל טיסה זולה להודו או סרי לנקה ב-$400 ומשם טיסת המשך לתאילנד ב-$100. כמובן, זה מאריך את הדרך ודורש גמישות רבה, אבל מי שיש לו זמן יכול להוזיל דרמטית את העלויות בדרך הזו.

אז מה כדאי? אם מוצאים כרטיס משולב (דרך סוכן או אתר) במחיר טוב – הוא עדיף לנוחות ולביטחון. בפועל, לטיסות לתאילנד לא תמיד נמכרים כרטיסים משולבים עם עצירה בדובאי, כי חברות המפרץ לרוב מציעות את הקונקשן בכרטיס אחד שלהן. לכן, רבים יוזמים עצמאית את החלוקה: קונים בנפרד תל אביב-דובאי ומקשרים לטיסה נפרדת מדובאי לבנגקוק. במקרה כזה, מומלץ: 1) לארוז כך שתוכלו לשאת את עיקר החפצים אתכם (כדי להימנע מאיסוף כבודה ו-check-in מחדש; אם כי בדובאי התהליך די יעיל), 2) לתת מרווח של לפחות 6-8 שעות (ואף 12+ שעות אם אפשר) בין הנחיתה בדובאי להמראה הבאה, 3) לעשות ביטוח נסיעות המכסה פספוס טיסת המשך, ליתר ביטחון. כפי שנוסע אחד ציין: "אם קניתם שני כרטיסים נפרדים – תצטרכו להעביר מזוודות בעצמכם", ולכן מי שטס באותה חברה לכל אורך הדרך (כמו פליי דובאי בשני הקטעים) הרוויח שירות העברת מזוודות אוטומטי. לסיכום, כרטיסים נפרדים שווים את זה בעיקר כשהלו"ז שלכם גמיש והחיסכון גדול. אם תאילנד היא היעד העיקרי ואין לכם זמן לקפיצות ביניים – כרטיס משולב או אפילו ישיר עשוי להיות ההימור הבטוח יותר.
השוואת חברות תעופה במסלול – אמירייטס, פליי דובאי, אתיחאד, טורקיש ועוד
השפע החדש של טיסות דרך המפרץ והאזור פתח בפני הישראלים גל של אפשרויות. הנה סקירה של השחקניות המרכזיות בקו ישראל-מזרח רחוק ויתרונותיהן:

שורה תחתונה בבחירת חברה: אם חשובים לכם המחיר והכבודה – שקלו טיסת קונקשן עם חברה זרה. אם חשובים הזמן והנוחות – אולי שווה לשלם יותר על ישיר. כיום, התחרות של חברות המפרץ וטורקיה מורידה מחירים ומציעה איזון טוב: טיסה עם עצירה אחת קצרה, מחיר מוזל ושירות איכותי. זו כנראה הבחירה המשתלמת לרוב הנוסעים.

 

עצירת ביניים בדובאי – ויזה, לינה ובילויים בגיחה הקצרה
אחד היתרונות בלעשות קונקשן דרך דובאי הוא ההזדמנות לצאת משדה התעופה ולחוות קצת את היעד האקזוטי הזה. כניסה לדובאי: לבעלי דרכון ישראלי אין צורך בויזה מראש כדי להיכנס לאיחוד האמירויות, כל עוד הדרכון בתוקף 6 חודשים לפחות. מאז סוף 2020 ישראלים זכאים לפטור מויזה ל-30 יום בביקור באמירויות (שימו לב: בעלי דרכון זמני כן צריכים ויזה). בפועל, תהליך הכניסה בדובאי מהיר וידידותי: בביקורת הדרכונים תקבלו חותמת כניסה וגם סים מקומי חינמי ל-24 שעות לשימוש בטלפון! – שירות נפלא למי שרוצה אינטרנט ותקשורת בגיחה הקצרה. לאחר ביקורת הגבולות, אתם חופשיים לצאת לעיר.

זמן בקונקשן: רבים מתלבטים כמה זמן לשריין בדובאי. אם יש לכם 8-12 שעות פנויות (או יותר), בהחלט ניתן לצאת לסיור זריז. התחבורה משדה התעופה נוחה: מטרו דובאי (קו אדום) יוצא מטרמינל 3 ומגיע תוך ~20 דקות למרכז העיר. מטרמינל 2 (אם נוחתים שם) יש שאטל או מונית לתחנת המטרו הקרובה. עלות תחבורה ציבורית זולה – כמה דירהם בודדים לנסיעה. לחלופין, מוניות רשמיות זמינות בשפע; המונה בדובאי הוגן (נסיעה לעיר כ-40-60 דירהם, ~40-60 ש"ח).

מה אפשר להספיק בדובאי? דובאי היא עיר של אטרקציות-על, ורוב העיקריות מרוכזות די קרוב זו לזו. בפחות מיום תוכלו למשל: לעלות לתצפית ב-בורג' ח'ליפה (המגדל הגבוה בעולם), לבקר ב-Dubai Mall (הקניון הגדול עם אקווריום ענק ומופע מזרקות מרהיב בערב), לקפוץ ל-שוק הזהב והבסרקים המסורתיים בדיירה, ואפילו לנסוע לחוף ג'ומיירה לצפות במלון בורג' אל-ערב האייקוני מבחוץ. אם זמנכם קצר מאוד, אפשר לפחות לנסוע לאורך שדרות Sheikh Zayed בין גורדי השחקים ולהתרשם מהעיר העתידנית. משפחות עם ילדים אולי יעדיפו אטרקציות כמו "סקי דובאי" – אתר סקי מקורה ענק בתוך Mall of the Emirates, או אחד מפארקי השעשועים החדשים. בעיר תמצאו גם את מסגרת דובאי, מוזיאון העתיד הגרנדיוזי, גני הפרחים ועוד שלל אתרים ייחודיים. טיפ: אטרקציות רבות עולות לא מעט (למשל כניסה לתצפית הבורג' ח'ליפה כ-150 דירהם), אז אם רוצים לחסוך, בחרו 1-2 שהכי מעניינות אתכם, ובשאר הזמן טיילו באתרים חינמיים (מופע המזרקות, שווקים, חוף הים). גם סיור ברחובות החדישים של דובאי בלילה – עם התאורה והגורדי שחקים – הוא חוויה מרשימה בלי עלות.

לינה בדובאי: במידה ויש לכם לילה להעביר, דובאי מציעה מגוון אפשרויות, מהידור ועד זול. חדשות טובות – בשנים האחרונות התווספו המון מלונות חסכוניים בשל הבום התיירותי. ניתן למצוא חדר במלון פשוט או אכסניה אף במחיר של כ~100 דירהם ללילה (≈110 ש"ח), אם כי מיקום מרכזי יעלה יותר. מלון 3-4 כוכבים טוב יעלה בסביבות $100-$200 ללילה, בעוד ריזורטים יוקרתיים כמובן יקרים בהרבה. לשהייה קצרה, ייתכן ומשתלם מלון ליד שדה התעופה או צמוד למטרו, כדי למקסם את הזמן. אם התקציב דחוק, אפשר גם להעביר את הלילה בשדה – טרמינל 3 בדובאי פתוח 24/7 עם מושבים נוחים, ואף יש מקלחות למי שרוצה להתרענן. אבל בהתחשב בכך שאולי כבר חסכתם כסף בכרטיסים נפרדים, שווה להשקיע בכמה שעות מנוחה במלון כדי להמשיך רעננים למזרח.

חוויית המטיילים בדובאי בקונקשן: ישראלים רבים שחוו עצירה בדובאי מדווחים על התפעלות מהיעילות והחדשנות. "תהליך המעבר בביקורת הגבולות והביטחון מהיר ויעיל – גם ביציאה וגם בחזרה" מעידה בלוגרית ישראלית שטסה דרך דובאי לנפאל. אותה מטיילת סיפרה שניצלה היטב את השהות: "עם החתמת חותמת הכניסה בדרכון קיבלנו סים מקומי ל-24 שעות… השתמשנו במפה ובחוברת התיירות שחילקו חינם בשדה לתכנן את הגיחות בעיר בזמן הקונקשן". מטיילים אחרים נהנו משיט קצר ב"abra" (סירת עץ מסורתית) בנהר דובאי בעלות 2 דירהם בלבד ומשלל מאכלי רחוב זולים באזורים הישנים, לעומת מחירים יקרים יותר בבתי קפה יוקרתיים לתיירים. נקודה חשובה: זכרו את השעה – שדה התעופה בדובאי עצום, ויש לחזור בזמן. קחו מרווח של לפחות שעתיים מרגע החזרה לשדה ועד ההמראה הבאה. בדובאי לא נהוגה יציאה מהירה כמו בישראל, ותידרשו לעבור שוב ביטחון ודרכונים ביציאה. אך אם נערכים בהתאם, עצירת ביניים בדובאי יכולה להפוך מחסרון ליתרון – גם חוסכים וגם מוסיפים יעד אטרקטיבי לטיול!
טיפים ועצות לחיסכון ומניעת מלכודות תיירים
1. גמישות היא מילת המפתח: ככל שתהיו גמישים יותר – בתאריכים, בחברות התעופה ואפילו ביעדי הביניים – כך תוכלו למצוא דילים טובים יותר. נסו להזיז את הטיסה לכמה ימים לפני או אחרי תאריכים מבוקשים; לעיתים טיסה באמצע שבוע זולה משמעותית מטיסה בסופ"ש או בחג. גם שהייה ארוכה מהרגיל (נניח 3 שבועות במקום 10 ימים) יכולה להוזיל מחיר כרטיס, אם כי זה לא תמיד רלוונטי לכל אחד.

2. הזמינו מראש – אבל עקבו גם אחרי מבצעים: לרוב, הזמנה מראש של טיסה (3-4 חודשים טרום הנסיעה) תתפוס מחירים נמוכים יותר, במיוחד לעונות השיא שבהן המחירים רק מטפסים עם הזמן. מצד שני, חברות תעופה עושות מדי פעם מבצעי פתע או "סיילים" עונתיים. למשל, Emirates, קתאי פסיפיק וסינגפור איירליינס עורכות מדי שנה מבצע גלובלי עם הנחות. עקבו אחר חדשות חברות התעופה – אם אתם רואים פרסום על "Global Sale" או השקת קו חדש (כמו שעשתה אייר אינדיה עם מחירי השקה מוזלים ) – זו הזדמנות לחטוף כרטיס בהנחה משמעותית. מומלץ להירשם להתראות מחיר במנועי חיפוש (Alerts) או בניוזלטר של חברות, ולקפוץ על הזדמנות כשהיא מגיעה.

3. שקלו לפצל יעדים – אבל בזהירות: כפי שהזכרנו, קניית כרטיסים נפרדים דרך יעד ביניים יכולה לחסוך כסף. הימנעו מפיצול מסוכן מדי: יותר משתי טיסות נפרדות כבר מגדיל סיכון באופן חד. אם אתם אחרי צבא עם זמן חופשי, תוכלו להיות יצירתיים ולהוסיף עוד מדינה במסלול (למשל טיסה זולה לתאילנד דרך הודו או ירדן ). אך למשפחות או מטיילים בחופשה קצרה, עדיף להיצמד לקונקשן אחד. תמיד ודאו שיש לכם תוכנית גיבוי – ביטוח, מספיק כסף ליתר ביטחון אם צריך מלון בלית ברירה, וידע על טיסות אלטרנטיביות באותו מסלול במקרה שמשהו ישתבש.

4. להוזיל בתאילנד עצמה: אחרי שהגעתם לבנגקוק, גם שם אפשר לחסוך. אל תקנו מראש מהארץ שירותי קרקע יקרים – בתאילנד זול יותר להזמין מקומי. למשל, במקום מונית יקרה משדה התעופה, השתמשו במונית רשמית עם מונה (כדאי לגשת לעמדת המוניות המורשות בבנגקוק – נסיעה לעיר תעלה כ-300 באט ≈ 30 ש"ח) או אפילו ברכבת העירונית (Airport Rail Link) הזולה. אם ממשיכים לאיים, אל תקנו כרטיס טיסה פנימי כחלק מהחבילה אלא אם הוא במחיר טוב – לעיתים משתלם יותר לקנות בעצמכם בנפרד טיסה מבנגקוק לפוקט/צ'אנג מאי (חברות כמו Thai Smile או Air Asia מציעות דילים). בנוסף, הזהרו ממלכודות תיירים קלאסיות: נהגי טוק-טוק שיציעו לכם סיור זול מדי בעיר ובסוף יקחו אתכם לחנויות תכשיטים יקרות, "דמי הרשמה" לפסטיבלים שלא קיימים, או חבילות טיול שמציע נציג אקראי ברחוב. בתאילנד, הכל זול ומזמין – ולכן קל להתפתות. קראו המלצות (TripAdvisor, קבוצות פייסבוק) לפני שאתם סוגרים אטרקציה או מלון. לעיתים דווקא לשלם קצת יותר לספק אמין חוסך לכם עוגמת נפש.

5. נצלו הטבות חינמיות ועצות מטיילים: בשדות תעופה במפרץ ובאסיה יש לא פעם שירותים חינמיים ששווה לדעת עליהם. בדובאי ציינו את סים ה-24 שעות החינמי – השתמשו בו כדי לנווט עם ווייז/גוגל מפות ולהזמין מונית דרך אפליקציה אמינה (Careem/Uber) במקום לנסות לעצור מונית אקראית. בשדה בדובאי יש גם קולרים של מים לשתייה חופשית ליד השירותים – תוכלו למלא בקבוק ריק במקום לקנות מים יקרים בבתי הקפה. עוד טיפ מועיל: אם יש לכם כמה ימים בדובאי, כרטיס התיירים Dubai Pass/Go City יכול לחסוך בעלויות אטרקציות, כי הוא משלב כמה אתרים במחיר מוזל לעומת קניית כרטיסים נפרדים לכל אטרקציה. כך למשל תוכלו לראות גם את המסגרת, גם מוזיאון העתיד וגם פארק מים בכרטיס כולל במקום לשלם לכל אחד לחוד (כמובן, חשבו אם זה משתלם לפי מה שמעניין אתכם בפועל).

6. מיקוח ושכל ישר: בתרבויות שונות שתעברו בדרך, נהוגים כללים שונים. בדובאי – הקניונים מפוארים והמחירים קבועים, אין ממש מקום להתמקח בחנויות רשמיות. לעומת זאת, בשווקים המקומיים (דיירה, שוקי לילה בתאילנד) התמקחות היא חובה כדי לא לצאת פראייר. כלל אצבע: אם הציעו לכם מחיר לתייר, נסו להוריד ל-50% ממנו. הרבה פעמים יסכימו. בנוסף, אל תתביישו להשוות מחירים של טיסות גם בסוכנויות נסיעות ישראליות: לפעמים סוכן יכול למצוא לכם קומבינציה מוזלת שלא ראיתם אונליין, או לתת הנחת "כמות" למשפחה. בקשו הצעת מחיר מכמה גורמים לפני שסוגרים.
מסקנות – המסלול המשתלם ביותר למזרח הרחוק (ותאילנד בפרט)
לאחר שחפרנו בכל האפשרויות, אפשר להסיק כמה תובנות ברורות לגבי הדרך המשתלמת ביותר מתל אביב לתאילנד:

ניתן לומר שהמסלול המשתלם ביותר לתאילנד עבור הישראלי הממוצע כיום הוא בטיסת קונקשן דרך אחת מבירות המפרץ (דובאי/אבו דאבי). מסלול כזה מציע את יחס העלות-תועלת הטוב ביותר – כרטיסים במחיר נוח משמעותית מהטיסה הישירה, זמן טיסה כולל קצר יחסית, וחוויית טיסה נעימה. בתוך מסלול זה, הבחירה תלויה בהעדפה אישית: אם מצאתם דיל טוב עם Emirates או Etihad – לכו על זה, שתיהן מצוינות. אם FlyDubai/Zayed מציעים מחיר רצפה ומוכנים לוותר על קצת נוחות – זו אופציה מצוינת לחסכון. גם טורקיש דרך איסטנבול נשארת אלטרנטיבה חזקה עם זמינות טיסות גבוהה. מה שבטוח, פתיחת המסלול דרך דובאי שברה את המונופול שהיה על הטיסות למזרח, והובילה להוזלת מחירים משמעותית לטובת הנוסעים הישראלים.

להלן טבלת מחירים מעודכנים עבור טיסות בחברת FlyDubai ליעדים פופולריים במזרח הרחוק (בדגש על תאילנד ויעדים נוספים באסיה).

יעד תקופה/תנאי מחיר הערות
Bangkok / Pattaya (U‑Tapao), Thailand עונת שפל (מאי-יוני) ~₪2,700 עונת מונסון בתאילנד (גשום) – פחות תיירים, זמינות גבוהה. מחיר לרוב ללא כבודה
Bangkok / Pattaya (U‑Tapao), Thailand עונת שיא (דצמ׳-ינו׳) ~₪3,800 עונת השיא היבשה – ביקוש גבוה (חופשת חורף); מחירים עולים – רצוי להזמין מוקדם.
Bangkok / Pattaya (U‑Tapao), Thailand תקופת חגים (פסח, אפר׳) ~₪4,400 תקופת פסח – עומס מטיילים, עליית מחירים חדה. מומלץ לשקול לטוס שבוע לפני/אחרי לחסכון.
Bangkok / Pattaya (U‑Tapao), Thailand הזמנה מוקדמת (4+ חוד׳ מראש) ~₪2,500 הזמנה מוקדמת מאוד מוזילה משמעותית
Bangkok / Pattaya (U‑Tapao), Thailand הרגע האחרון (כשבוע לפני) ~₪5,000 הזמנה סמוכה למועד הטיסה – המחיר מזנק עקב זמינות נמוכה
Bangkok / Pattaya (U‑Tapao), Thailand טיסת אמצע שבוע (יום ד׳) ~₪3,600 טיסה באמצע שבוע זולה יחסית; יום ד׳ הוא לרוב היום הזול ביותר לטוס.
Bangkok / Pattaya (U‑Tapao), Thailand טיסת סוף שבוע (יום ו׳) ~₪4,000 יציאה בסופ״ש (יום ו׳) יקרה יותר בשל הביקוש הגבוה בסוף השבוע.
Bangkok (Summer יול׳-אוג׳) חופשת קיץ (יול׳-אוג׳) ~₪3,300 חופשת הקיץ בישראל – עדיין עונת גשמים בתאילנד, אך רבים טסים בגלל חופשת ילדים; מחירים ברמה בינונית.
Krabi, Thailand עונת שפל (מונת מונסון קיץ) ~₪3,100 עונת גשמים ביוני-ספט׳ – פחות תיירות, מחירים נמוכים.
Krabi, Thailand עונת שיא (דצמ׳-פבר׳) ~₪3,700 עונת התיירות בחורף – החופים בשיאם, ביקוש גבוה, יש להזמין מראש להבטיח מחיר טוב.
Krabi, Thailand תקופת חג (כריסטמס/סילבסטר) ~₪4,200 סוף דצמבר – חגי סוף שנה עמוסים בתיירים מכל העולם, מחירים מרקיעים בהתאם.
Krabi → Phuket (דרך יבשה/מעבורת) עונת שפל (עם מעבר) ~₪3,300 טיסה לקרבי + מעבורת/רכב לפוקט. בעונת שפל – חיסכון גדול מול טיסה ישירה לפוקט.
Krabi → Phuket (דרך יבשה/מעבורת) עונת שיא (עם מעבר) ~₪4,000 טיסה לקרבי + מעבר יבשתי בעונת שיא – פתרון זול יותר לטוס לפוקט בתקופה עמוסה (מחיר נמוך למרות ביקוש גבוה).
Colombo, Sri Lanka עונת שפל (מאי-אוג׳) ~₪2,700 עונת המונסון (מאי-אוג׳) – פחות מטיילים, מחירי טיסה יורדים.
Colombo, Sri Lanka עונת שיא (דצמ׳-מרץ) ~₪3,300 העונה היבשה והנוחה – יעד פופולרי בחורף, עלייה בביקוש ובמחיר הכרטיסים.
Colombo, Sri Lanka תקופת חג (סוף שנה) ~₪3,800 חגי סוף השנה (כריסטמס וסילבסטר) – מטיילים רבים, מומלץ להזמין 3-4 חודשים מראש להבטיח מקום.
Kathmandu, Nepal עונת שפל (מונסון יול׳-אוג׳) ~₪3,500 עונת המונסון – מחוץ לעונת הטרקים, ביקוש נמוך ומחירים זולים.
Kathmandu, Nepal עונת שיא (עונת הטרקים אוק׳-נוב׳) ~₪4,200 סתיו (אוק׳-נוב׳) – שיא עונת הטרקים, טיסות מלאות בתרמילאים, עליית מחירים.
Kathmandu, Nepal תקופת חג (תשרי ספט׳/אוק׳) ~₪3,900 תקופת חגי תשרי (סוכות) – חופפת לעונת הסתיו בנפאל, ביקוש גבוה מהרגיל בקרב ישראלים, מחירים בהתאם.
Malé, Maldives עונת שפל (מאי-יול׳) ~₪2,500 עונת הגשמים במלדיביים – תפוסת נופשים נמוכה, דילים משתלמים בטיסות.
Malé, Maldives עונת שיא (דצמ׳-פבר׳) ~₪4,000 עונת היובש/החורף – מבוקש מאוד (ירח דבש ונופש חורף); כרטיסים יקרים ומבצעי מכירה נדירים.
Malé, Maldives תקופת חג (אביב/פסח) ~₪3,500 חופשת פסח/אביב – רבים מישראל יוצאים לנפוש, עליה בביקוש. אולי לשקול יעדים חלופיים בעונה זו לחסכון.
Penang, Malaysia עונת שפל (מרץ-יוני) ~₪3,200 עונה חמה אך פחות תיירות – מחירי השקה נוחים לנתיב החדש של FlyDubai.
Penang, Malaysia עונת שיא (חגי דצמבר) ~₪4,300 סוף שנה (כריסטמס) – שיא הביקוש במלזיה; עלייה משמעותית במחיר הטיסה.
Penang, Malaysia תקופת חג (ראש השנה הסיני) ~₪4,700 פברואר (ראש השנה הסיני) – תקופת חגים אזורית, ביקוש מקומי גבוה יכול להקפיץ מחירים; יש להזמין מראש מאוד.
Langkawi, Malaysia עונת שפל (ספט׳-אוק׳) ~₪3,000 סוף עונת המונסון – מעט תיירים, מחירי טיסות ומלונות נוחים.
Langkawi, Malaysia עונת שיא (נוב׳-ינו׳) ~₪4,200 עונת התיירות בחורף – האי מלא בנופשים; הטיסות דרך דובאי מתמלאות, יש לתכנן קונקשן ארוך מספיק.
Delhi, India עונת שפל (קיץ) ~₪2,000 קיץ/עונת מונסון (יוני-אוג׳) – חם ולח, פחות תיירים, מחירי רצפה.
Delhi, India עונת שיא (חורף דצמ׳-פבר׳) ~₪2,800 חורף נעים – עונה מועדפת לטיול בצפון הודו, מחירים ממוצעים גבוהים יותר מהקיץ.
Delhi, India תקופת חג (דיוואלי אוק׳/נוב׳) ~₪3,200 חגי תשרי בישראל וחג הדיוואלי בהודו – ביקוש גבוה גם ע"י הקהילה ההודית, הטיסות מתמלאות מראש והמחירים עולים.
Delhi (Spring) עונת מעבר (אביב מרץ) ~₪2,500 אביב (מרץ) – מזג אוויר נוח טרם הקיץ; רבים אחרי צבא מתחילים טיול גדול, ומטיילי פסח – מחירים מעט עולים מהשפל.
Mumbai, India עונת שפל (מונסון) ~₪1,600 עונת גשמי יולי – עומס תיירות נמוך מאוד, טיסות זולות במיוחד.
Mumbai, India עונת שיא (דצמבר) ~₪2,600 דצמבר נעים – ביקושים בינוניים (עסקי ותיירותי), מחירים ממוצעים.
Mumbai, India תקופת חג (פסח/אביב) ~₪3,000 חופשת פסח – חלק מהישראלים טסים להודו/גואה; עלייה מתונה בביקוש ובמחיר.
Mumbai → Goa (דרך מומביי) טיסת פנים לגואה +~₪350 טוסו למומבאי ומשם טיסת פנים לגואה (שעה) בעלות כ₪350. יחד עדיין זול משמעותית מטיסה ישירה/צ׳רטר לגואה.
Tel Aviv – Dubai (עצירת ביניים) טיסת בסיס TLV-DXB (לכיוון) ~₪400 הטיסה לתחנת הביניים דובאי יכולה לעלות ₪400 לכיוון (₪800 הלוך ושוב). אפשר לשקול עצירה של כמה ימים בדובאי בדרך.
כרטיס בכיוון אחד תל אביב → בנגקוק (כיוון 1) ~₪1,400 כ־₪1.4k לכיוון ([Flydubai(FZ) flights from Tel Aviv Yafo to Bangkok- Cheap Flights
כרטיס בכיוון אחד תל אביב → קולומבו (כיוון 1) ~₪1,100 כ־$309 (₪1.1k) לכיוון – תרמילאים רבים ממשיכים ליעד אחר באסיה, לכן קונים כיוון אחד.
כרטיס בכיוון אחד תל אביב → קטמנדו (כיוון 1) ~₪1,750 כ־$489 (₪1.75k) לכיוון – רלוונטי למטיילים במסלול פתוח (למשל נכנסים לנפאל ויוצאים מהודו).
כרטיס בכיוון אחד תל אביב → מלדיבים (כיוון 1) ~₪1,250 כ־$340 (₪1.25k) לכיוון – ניתן לשלב עם טיסה חזור מיעד אחר (למשל מתאילנד) כדי לבקר במלדיביים בדרך.
כרטיס בכיוון אחד תל אביב → מומבאי (כיוון 1) ~₪1,100 כ־$297 (₪1.1k) לכיוון – למטיילים הממשיכים מהודו ליעד אחר באסיה או באוקיינוס השקט.
השוואה: חברות תעופה אחרות בנגקוק – אל על (ישיר) ~₪5,000 השוואה: טיסת אל על ישירה ~₪5k בעונת שיא ([טיסות לתאילנד
השוואה: חברות תעופה אחרות בנגקוק – אתיחאד (עצירה אחת) ~₪3,200 השוואה: מתחרים עם עצירה (למשל Etihad דרך אבו דאבי) מציעים ~₪3.2k בעונות רגועות ([טיסות לתאילנד
השוואה: חברות תעופה אחרות בנגקוק – טורקיש (עצירה באיסטנבול) ~₪3,500 השוואה: טורקיש איירליינס (באמצעות איסטנבול) ~₪3.5k בעונה. שירות מלא; לרוב מעט יקרה מ-FlyDubai בזמנים דומים.
השוואה: חברות תעופה אחרות דלהי – אייר אינדיה (ישיר) ~₪2,500 השוואה: אייר אינדיה ישירה ת"א-דלהי ~₪2.5k. טיסה קצרה (~7ש׳) עם שירות בסיסי דומה; לעיתים FlyDubai זולה יותר.
מסלול פתוח ושדרוגים Open-Jaw (הלוך לבנגקוק, חזור מפוקט) ~₪3,600 כרטיס מולטי-סיטי (הלוך לבנגקוק דרך UTP, חזור מקרבי) עולה בד"כ כמו הלוך ושוב רגיל (~₪3.6k). מאפשר טיול במסלול פתוח ללא חזרה מיותרת לנקודת ההתחלה.
מסלול פתוח ושדרוגים שדרוג לכרטיס גמיש (Flex) +₪300-₪500 כרטיס גמיש של FlyDubai עולה כ־₪300-500 יותר, אך מאפשר שינוי/ביטול. כדאי למי שזקוק לגמישות בתוכנית הטיול.
תוספות ושדרוגי שירות מושב מרווח (יציאת חירום) +₪120 הושבה בשורת יציאת חירום/מושב מרווח בעלות כ~₪120 לכיוון. משפרת מאוד את הנוחות – מומלץ בטיסה ארוכה למי שזקוק למקום נוסף.
תוספות ושדרוגי שירות טרקלין בדובאי (בקונקשן) ~₪180 כניסה לטרקלין בנמל דובאי (~$50) זמינה לנוסעי תיירים – מאפשרת מקלחת, מזון ומנוחה בקונקשן ארוך/לילי.
תוספות ושדרוגי שירות ארוחה או Wi-Fi בטיסה ~₪40 ארוחה קלה בטיסה או חבילת Wi-Fi – לרכישה בעלות כ~₪40. כנהוג בלואו-קוסט, שירותים אלו אינם כלולים במחיר הבסיסי.

הערות לתעריפים לעיל: המחירים בטבלה הם משוערים להלוך-ושוב לאדם בשקל (אלא אם צוין אחרת), במטוסי Economy של פליי דובאי. המחירים מבוססים על חיפושים אחרונים, מבצעים ודיווחים עדכניים, ויכולים להשתנות. לרוב מדובר במחירי Basic (ללא כבודה גדולה וללא ארוחה) – למשל, “כרטיס החל מ-$761” לבנגקוק אינו כולל מזוודה. תוספת מזוודה הלוך-ושוב יכולה להגיע לכ-₪300-400, בהתאם למדיניות הכבודהשל FlyDubai. בטיסה לפראג, לדוגמה, FlyDubai גובה כ-50$ למזוודה לכיוון, כך שבקווים ארוכים דומים התוספת דומה.

שימו לב שבחברת FlyDubai (לואו-קוסט) שירותי מזון, בידור ומשקל כבודה מעבר לטרולי – אינם כלולים במחיר הבסיס, בניגוד לחברות סדירות. עם זאת, ניתן לרכוש בקלות תוספות לפי צורך: להזמין מראש ארוחה חמה כשרה/צמחונית, לשדרג למושב עם מרווח רגליים, לקנות גישה ל-WiFi, או להיכנס לטרקלין מפואר בקונקשן בדובאי – הכל בעלות נוספת ידועה מראש (ראו בטבלה דוגמאות לעלויות). באופן זה, הנוסע משלם רק על מה שחשוב לו, ויכול לשלוט בתקציב הטיסה בצורה גמישה. למרות המודל החסכוני, מטוסי פליי דובאי חדישים (בואינג 737-8 MAX ברוב הקווים הארוכים) וכוללים מערכות בידור אישי בחינם, ושירות אדיב ובטוח – כך שמבחינת Value for Money רבים רואים תמורה גבוהה למחיר. למעשה, גם עם הוספת כבודה וארוחה, המחירים לרוב נמוכים ב-15%-30% ממחירי טיסות ישירות בחברות אחרות. בנוסף, לפליי דובאי מחלקת עסקים במטוסים צרי-גוף, עם מושבי מיטה שטוחים, המוצעת בעלויות נמוכות יחסית – לעיתים פחות ממחלקת תיירים של חברה אחרת בעונת שיא – יתרון למי שרוצה נוחות מרבית בעלות הגיונית.

להיות בדובאי טיסות

הבדלי עונות – מתי משתלם לטוס?
מחירי הטיסות למזרח הרחוק עם FlyDubai משתנים מאוד בין עונות השנה. עונות השפל (Off-Peak) מתרחשות לרוב בעונת המונסונים הגשומה באזור היעד – לדוגמה, חודשי הקיץ (יולי-אוגוסט) בתאילנד ובסרי לנקה, או חודשי יוני-ספטמבר בנפאל. בתקופות אלו פחות תיירים מגיעים בשל מזג האוויר הפחות נוח, ולכן ניתן למצוא כרטיסי טיסה במחירים נמוכים במיוחד. למשל, טיסות לבנגקוק ביוני עשויות לעלות סביב ₪2,700 בלבד , וכרטיס הלוך-ושוב למומבאי ביולי נמכר אף בפחות מ-$450 (כ-₪1,600!). חשוב לזכור שבתקופת מונסון יתכן גשם רב ביעד – מטיילים גמישים שמוכנים להתמודד עם מזג האוויר יכולים להרוויח מחירים זולים במיוחד בעונות הללו. מנגד, עונות השיא (Peak) הן לרוב העונות היבשות והנוחות לטיול – למשל החורף בתאילנד (דצמבר-ינואר) ובאיים המלדיביים, או עונת הסתיו בנפאל. בתקופות אלה היעדים עמוסים בתיירים, והטיסות מתמלאות זמן רב מראש. מחיר טיסה לתאילנד בדצמבר עשוי להיות כמעט כפול מאשר ביוני , עקב הביקוש הגבוה. גם חגי תשרי ופסח מזניקים מחירים – בתקופות החגים, ישראלים רבים יוצאים לטייל, ובמקביל אלו גם עונות נוחות במזרח. כך, טיסות בסוכות ליעדים מבוקשים (כמו בנגקוק או קטמנדו) יקרות בעשרות אחוזים מאשר חודש קודם לכן. לפי נתוני Kayak, שיא הביקוש לטיסות לתאילנד הוא בחודשים אוקטובר-דצמבר – בהתאמה לחגי תשרי וחופשות החורף. בטבלה ניתן לראות לדוגמה שבתקופת פסח מחיר טיסה לבנגקוק מגיע ~₪4,400, לעומת ~₪2,700 בלבד בעונה הגשומה מוקדם יותר. מסקנה: אם חשוב לכם לחסוך, נסו להימנע מהחגים ועונת השיא – וטוסו בעונות המעבר או השפל, כשהמחירים יורדים. גם לטיול בתאילנד, למשל, ניתן ליהנות (עם קצת גשם) ביולי-אוגוסט במחיר נמוך משמעותית מאשר בדצמבר.
אסטרטגיות לחיסכון: תזמון והזמנה מוקדמת
יש מספר אסטרטגיות להפחתת עלויות בטיסות למזרח הרחוק עם FlyDubai:

השוואת מחירים: FlyDubai לעומת חברות אחרות (Value for Money)
פליי דובאי מציעה לרוב מחיר נמוך יותר בהשוואה לחלופות לטיסות למזרח הרחוק – אך חשוב להבין את ההבדלים כדי לקבל החלטה נכונה:

נוחות הקונקשן דרך דובאי (Dubai Connect)
מסלול הקונקשן בדובאי עם FlyDubai נחשב נוח וידידותי מאוד, במיוחד לטסים למזרח הרחוק: לטיסות מישראל לדובאי כ-3 שעות בלבד, ומדובר בנמל תעופה חדיש ומאורגן היטב. כפי שצוין, בזכות השותפות עם Emirates חלק מטיסות ההמשך של FlyDubai למזרח (תאילנד, מלזיה, המלדיביים, סרי לנקה, נפאל ועוד) ממריאות מטרמינל 3 בדובאי – אותו טרמינל המשמש את Emirates. המשמעות היא שנוסעי FlyDubai הממשיכים באותם יעדים לא צריכים לצאת לטרמינל ה-Low Cost (טרמינל 2), אלא נהנים ממעבר חלק בתוך הטרמינל הראשי. לדוגמה, נוסע שטס מת"א לקראבי יעבור בדובאי במתחם של Emirates – חוויית מעבר נוחה, ללא צורך באוטובוסים למתחם אחר. זמני הקונקשן: רוב הטיסות מת"א מתוזמנות לנחות בדובאי בשעות הבוקר המוקדמות, ולהתחבר לטיסות ההמשך שיוצאות בבוקר/צהריים מזרחה. יש גם טיסות ערב מת"א עם המתנה ללילה – במקרה כזה, הנוסעים יכולים לשקול יציאה לביקור קצר בדובאי (ישראלים מקבלים ויזה אוטומטית ל-30 יום בכניסה לאמירויות) אם יש למשל 8-12 שעות פנויות. לחלופין, ניתן להישאר בשדה: בדובאי יש מלון טרנזיט בתוך הטרמינל, או כאמור טרקלינים בתשלום עם מקלחות ומיטות מנוחה. רבים מנצלים עצירת לילה בדובאי כדי לנוח כמה שעות בטרקלין (בסביבות 50$ כניסה ואז להמשיך רעננים לטיסת הבוקר למזרח. יחסית לנמלי מעבר אחרים, דובאי נחשבת בטוחה, נקייה, עם שילוט והכוונה מעולים – חוויית קונקשן טובה שנוספים חוזרים ומשבחים. אם ההמתנה קצרה (2-4 שעות) – מספיק לעבור בבידוק ביטחוני וללכת לשער הבא בנחת; אם ההמתנה ארוכה – יש מה לעשות בשדה: טרקלינים, מסעדות, אזורי מנוחה, ואפילו סיורי אטרנזיט מודרכים בדובאי שמוצעים בזמנים מסוימים. נקודה נוספת: טיסות FlyDubai מנתב"ג ממריאות מטרמינל 3 (*בניגוד* לחלק מטיסות הלואו-קוסט האחרות מישראל שיוצאות מטרמינל 1 הישן) – כך שהחוויה לנוסע הישראלי כבר מתחילה בנוחות של טרמינל 3 המודרני בנתב"ג.

מעבר לנוחות ההמתנה, הקונקשן בדובאי פותח הזדמנויות: ניתן בקלות לעשות סטופאובר של ממש באמירויות – לשלב יומיים-שלושה בדובאי או אבו דאבי כחלק מהטיול, ללא כמעט תוספת במחיר הטיסה. למעשה, כרטיס טיסה מת"א לדובאי (הלוך-חזור) עולה לעיתים רק כ-₪800 – אז "לשבור" את המסע ולנפוש בדובאי בדרך לתאילנד יכול להיות משתלם מאוד. ניתן להזמין דרך FlyDubai עצירה של עד 48 שעות ללא שינוי במחיר (רק לבחור טיסה יוצאת מדובאי מאוחרת יותר). כך מטיילים מקבלים "2 יעדים במחיר 1". גם לנוסעים עסקיים, דובאי מהווה נמל מרכזי – מי שטס לפגישות בהודו או בסין, למשל, יכול לעצור לפגישת עסקים בדובאי ואז להמשיך מזרחה – גמישות שאפשרית הודות לריבוי הטיסות בדובאי.
טיפים חכמים לניצול מקסימלי של ההזדמנויות וחוויית הטיסה
לסיום, כמה המלצות ותובנות שיגרמו לכם להפיק את המירב מהטיסות עם FlyDubai – ושתרצו לשתף עם אחרים:

error: Content is protected !!